P r o g r a m :
1) Stručná história a základné princípy aplikácie INCOTERMS v Kúpno-predajnej zmluve (ďalej KPZ)
a) Komerčno – právna pozícia kontrahentov po dobrovoľnom rozhodnutí použitia zvolenej edície Incoterms v KPZ
b) Rozdelenie 11 schválených a platných dodacích podmienok edície INCOTERMS 2020 podľa spôsobu prepravy tovaru
c) Základné logistické a vecné aspekty v konkrétnej dohodnutej dodacej podmienky v KPZ
– krátke a dlhé dodacie parity – hľadisko prepravných nákladov
– optimálny časový moment prechodu rizika straty a poškodenia tovaru – predávajúci / kupujúci
2) Vybrané platobné nástroje a operácie v KPZ
a) Dokumentárne platby a ich opodstatnenie (D/A, D/P, L/C )
b) Úverové platobné podmienky
c) Eliminácia inkasného rizika
– poistenie vývozných pohľadávok (náklady vs. stupeň rizika)
– potvrdený, resp. krytý L/C
3) Logické prepojenie dodacej a platobnej podmienky v KPZ
a) Koordinácia pohybu tovaru a sprievodných prepravných i inkasných dokladov do miesta určenia
b) Dokumentačný, časový a risk manažment v záverečnej fáze realizácie obchodnej operácie (vývoz – dovoz).
Cieľová skupina účastníkov : odborní pracovníci z oblasti komercie, logistiky a platobného styku vo firmách SR, ktoré realizujú zahranično-obchodné operácie nielen v rámci EU, no hlavne na tzv. tretích trhoch.
P o z n á m k y :
a) Účastníci obdržia sprievodné pracovné a štúdijné materiály k téme seminára.
b) Diskusia a priebežné konzulltácie k jednotlivým bodom programu seminára.
c) Časový rozvrh seminára 3 – 4 hodiny (á 60 minút) vrátane krátkej prestávky po dohode s účastníkmi.
d) Technické vybavenie – veľký flipchart (15 listov), resp. veľká magnetická tabuľa a sada funkčných farebných fixiek.
e) Termín, miesto, začiatok a ďaľšie podmienky realizácie seminára (pracovná zmluva) budú dohodnuté s firmou Novitech Partner, s.r.o. Košice v prípade jeho aktuálneho poriadania.