Školiteľ: Ing. Ľubor Kostelný, nezávislý konzultant
P r o g r a m :
1) Charakteristika zahraničného trhu
a) Základné reálie a vstupné informácie o trhu
b) Trh predávajúceho, resp. kupujúceho a predpokladané vývojové trendy
c) Aktuálne obchodno – politické podmienky na trhu
d) Mentalita obchodného partnera a trhu – korelácia priorít
2) Technická oblasť
a) Kvalita predávanej , resp. nakupovanej komodity, referencie , aplikačné špecifiká
b) Quality System Management (QSM) a základná certifikácia ISO
c) Odberateľský audit u slovenského výrobcu – exportéra
d) Periodicita reportov vlastnej kontroly kvality tovaru a ich vypovedacia schopnosť
3) Komerčná oblasť
a) Pozícia zahraničného partnera (imidž, solventnosť)
b) Existujúca reálna konkurencia na trhu a formy jej pôsobenia
c) Dodacie podmienky podľa zvolenej edície Incoterms
d) Cenové rokovania – konfrontácia možností exportéra a podmienok trhu
e) Voľba vhodného platobného inštrumentu a jeho využitie v praxi
f) Eliminácia inkasných rizík a poistenie vývozných pohľadávok
g) Všeobecné dodacie podmienky ( vis major, arbitráž, materiálne právo)
h) Vlastné, resp. cudzie obchodné zastúpenie na zahraničnom trhu
Cieľová skupina účastníkov: komerční pracovníci firiem, ktoré plánujú preniknúť na nový trh, resp. už pôsobia na zahraničnom trhu.